ציפוי שיניים למינייט – Laminate

הלמינייט הוא חומר שיקומי שמורכב מפורצלן ומהווה תחליף לאימייל. בתחום רפואת השיניים משתמשים בלמינייט כדי לצפות את השיניים בשכבה דקה ובאמצעותה להסתיר פגמים שונים כמו: סדקים או שברים, לכסות כתמים על השיניים, להלבין את השיניים ולקבל את המראה המבוקש על כולנו שהוא: חיוך מושלם סטייל הוליווד. ניתן לבצע את הטיפול על מספר שיניים, על שן אחת או על כל השיניים.

אם אתם מעוניינים לשפר את מראה השיניים ולקבל את המראה הנחשק, האסתטי והלבן תוכלו לבצע את הציפוי על כל השיניים אך חשוב מאוד שתקפידו לבחור ברופא שיניים מקצועי ובעל ניסיון. אז איך מתבצע הטיפול? מיד נסביר.

ציפוי שיניים למינייט –  מה כולל התהליך?

לפני שמתחילים את הטיפול יש לעבור בדיקת שיניים כללית. במהלך הבדיקה יוודא הרופא שהשיניים תקינות, יבדוק את החיוך וייצור סקיצה של החיוך באמצעות הדמיית מחשב. בהמשך ייצור הרופא שיניים זמניות בצורה המתאימה ובצבע המבוקש שיכול להיות הצבע הטבעי של השיניים, צבע לבן יותר מגוון השיניים או צבע שעונה על השם המפתה: "הוליווד לבן". השיניים הזמניות ישמשו בתור "חיוך ניסיון". בתום התקופה יספר המטופל לרופא כיצד הוא הרגיש ומה אמרו הסובבים, השניים יגיעו למסקנות והרופא יתחיל בשיקום הסופי – במהלכו יימסר השכפול של הלמינייט לטכנאי מעבדה.

ההכנה לטיפול עצמו מינימלית, במסגרת ההכנה הרופא מסיר את חומר השן השטחית. ברוב המקרים לא יהיה צורך לבצע הרדמה מקומית. כמו כן, יבצע הרופא השחזה קלה בחלק הקדמי של השיניים. בהמשך יעתיק רופא השיניים את הצורה של השן ששוחזרה באמצעות חומר אלסטי ויעביר את הדגם למעבדת השיניים. טכנאי המעבדה יכין שחזור דק שיודבק לשן על ידי בונדינג (חומר מקשר) כשהשחזור ישלים את השיניים או יתקן אותן.

כמה זמן הטיפול מחזיק? איך אפשר לשמור על השיניים?

טיפול איכותי של ציפוי שיניים למינייט יחזיק מעמד במשך 10 שנים לפחות ויהיה חזק ובעל מראה טבעי אך חשוב מאוד לתחזק את השיניים, אל דאגה – מדובר על מספר פעולות פשוטות שכוללות: צחצוח נכון ושימוש בחוט דנטלי.

לשמחת רבים אחד היתרונות של הלמינייט הוא שהוא לא נמלא כתמים בעקבות עישון או צבעי מאכל אך אם יש לשיניים נטייה להתמלא בכתמים חשוב להפחית באכילת מאכלים שמכילים צבעי מאכל ולהפחית בעישון (דבר מומלץ ללא קשר).

במקרים בהם המטופלים סובלים מחריקת שיניים או סגר חזק חשוב ליידע את הרופא שיניים כדי שהוא יכין מגנים מתאימים שיפחיתו את השחיקה. בדיקה נוספת שצריכה להתבצע לאחר הטיפול תחול לאחר שבוע. במהלך הבדיקה יבחן רופא השיניים את תגובות הרקמות של החניכיים ואת מיקום הציפוי.

השגת המראה הנוצץ מעולם לא הייתה כה פשוטה – אז אם אתם מעוניינים לקבל מראה שיניים נוצץ וליהנות מחיוך מושלם דעו לכם שהדרך פרושה לפניכם.

 

מרפאת שיניים – ד"ר שרון ינושבסקי, מושב בית יצחק (ליד נתניה) אזור עמק חפר.